Hírek, érdekességek, újdonságok vagy éppen régiségek az MMOG-k világából. KEK! n00b! lett a címe, mert amíg nem tudsz valamit n00b vagy, ha utána se akkor kekn00b:) Aki nem akar kekn00b maradni az olvasson.

» Osztódással szaporodik

» Több szem többet lát

Úgyhogy ha van kedved, időd, tehetséged néhanapján dobni egy cikket, nyugodtan szólj, lehet, hogy ezek a világot jelentő deszkák az újságírói karrieredhez:) Témák az egyetemes mmorpg-k világa, hírei, újdonságai, vagy specializálódhatsz egy bizonyos játékra is, de ha éppen hardveres vagy, az sem baj, hallottam már érdekes kütyükről amik jól használhatók játék közben (pl.: sörrel teli sörösdoboz [Potion of Superior Healing] :)) Jelentkezni lehet itt.

» WHMO:HU

Nincs megjeleníthető elem

» FROSTSHOCK!

Nincs megjeleníthető elem

» Stargate: Worlds

Nincs megjeleníthető elem

» Tabula Rasa HC Blog

Nincs megjeleníthető elem

  DDO teszt

2007.06.29. 10:21 | tzs-007 | Szólj hozzá!

Tudom nem tegnapi megjelenés, de tegnap Matejjal sikerült kipróbálni a 10 napos trialt és mivel vegyes érzelmekkel dúsított véleményeket hallottam róla, úgy gondoltam leírom a sajátomat.

Kezdem az elején. Anno a hetvenes években amikor kitalálták az első kiadást - Gary Gygax and Dave Arneson - álmukban sem gondolták volna hogy egyszer ezt a virtuális térben fogják játszani. Azt ugyan nem tudom, hogy a DDO készítésekor jelen voltak e, de szerintem nem. Nézzük sorban

Install és account - Minden simán ment, kivéve hgoy a filefront ingyenes részéről kellett lehúznom a trialt ami nem kevés időbe telt. A játék patchelt egy 4.0-át, és már indult is.

Grafika - Egy szóval, gyönyörű. És nem akad, pedig nekem nincs Paksi atomerőművem, vagy vödör vízzel hűtött 2GHz-es procim ami 8-on megy, és fortyog a hűtővíz.

Max grafikán olyan a képe mint egy film, persze közepes felbontáson is szép és ot döccenésmentesen képes menni, szóval ez a része nagyon el van találva. A textúrák szépen kidolgozottak, a varázs effektek szintén, a víz pedig olyan, hogy percekig néztem mert nem hittem el. A WoW grafikája ehhez képest nudli, bár sajnos nem tudok vele kötekedni, mert a grafikák stílusához bőségesen elegendő. Azt hiszem a Blizzard mindenben megtalálta az arany középutat.


Karakter generálás - Aki ismeri a Dungeons and Dragons papírra vetett formáját, annak nem kell  különösebben ecsetelnem, hogy a  karaktre generálás nem lett rossz, bár azt nem  értem miért kellett WoWhoz hasonló "vicces" elemekkel tűzdelni, itt olyanra gondolok mint az elfnél a szembe lógó EMO-s haj, vagy a törpnél az Ákosra emlékeztető felborotvált copf körszakállal...

Grafikus User Interface (GUI) - Nohát ehhez volna pár keresetlen szavam, mert még egy ilyen kaotikus kezelőfelületet még nem láttam, nem egyértelmű egy csomó dolog, és rengeteg olyan dolog van ami nem kéne hogy a képernyőn helyet kapjon. A hotkey-ek nem értelemszerűek, pl a B nem nyit meg semmit, pedig az mindíg a Backpack. Egyedüli előnye hogy alapból átrendezhető a teljes interface, amit WoWban csk egy addon segítségével érhetünk el.

Indulás - Hülyét kapok az olyan játékoktól amik az ember pofájába erőltetik a tutorialt. Muszáj végig menni 2-3 questen, mert az fejlesztők idiótának nézik a játékost. Ez nem lenne baj mert a 90%-uk az is, de miért nem opcionális ez? Ráadásul minden karinál ugyanaz a szitu. Ugyanabból a kikötőből indulunk stb...

Questek - Ez a legfájóbb pont a játékban, ugyanis - és itt most a WoW-ot hozom fel megint - Wowban egyértelmű rövid, jól megfogalmazott küldetés leírások vannak, mellőzve a sok pofázást, de mégsem unalmasan egyszerűen. Ja ráadásul WoWban felvehető a küldetés, majd megosztató, és vannak olyanok amik Dungeon vagy Group tipusuak, de ettpl függetlenül egyedül is teljesíthető. DDOban más a helyzet. Vannak Solo meg Party questek, de ha Solot veszel fel, akkor azt nem oszthatod meg mással, innentől az MMORPG erősen tollfosztottá válik, hiszen akkor minek csatlakozzak be ha úgyis egyedül kell játszani. Mondjuk ezt két nap után nem akarom telifikázni, mert később gondolom már ordítani fog a party után az ember mert egyedül, mégsem megy Ősöreg Vörös Sárkány-t kaszálni.

Nadeviszonthoppá! A questek milyensége az már más kérdés. Ebben is helyet kaptak persze az "őjjémámeg 10 Koboldot vaze" típusú questek, de úgy vettem észre hogy ezek inkább csak opcionális, megbízások, szóval ha nem is sikerül teljesíteni akkor sincs semmi gond.

Találkozni lehet olyan questekkel is, amivel még nem találkoztam WoWban sem, pedig abban is van pár viccesd küldetés. Ilyen például egy varázstekercs biztonsági berendezése, ami egy mozaik padlóból áll, mely az energiát közvetiti, amolyan Pipeline szerű játék segítségével - tudjátok ahol elkezd folyni a víz és gyorsan épiteni kell neki a csövet... Tisztára hungarikum meló ez:D Ha az energiát eljuttatjuk a 4 fő mozaikba, akkor az erőtér eltűnik és a tekercs megszerezhető. Emiatt kezdett el tetszeni a játék, és kezd olyan lenni, mentha asztal mellett űlve egy kalandmester segítségével játszanék.

Itt megemlíteném még az olyan dolgokat, mint a létrára mászás, amit nem láttam még más MMORPGben, az úszás ami ugyan volt, de realisztikusabb mint a WoW-ban, és skillfüggő, az olyan skilleket, mint a Search, a Bluff és egyéb nyalánkságok amit szintén nem láttam még PC-n megvalósítva.

Harcmodor - Hát ez special nem jött be, mert jobbklikkkattogtató csépelő izé, és egyátalán nem érezni azt a körökre osztottságot amiről a DD szól. Nem egyértelmű a kockák dobálásából adódó találat (THAC0) vagy a sebzés, egyszerűen csak megy a sebzés értéke a szörny feje felett. Az íjazásnál, viszont valami olyasmit vettem észre hogy számit az egérrel való célzás, bár lehet, hogy csak hallucináltam a sok gombától, amit menet közben gyűjtöttem a barlangokban.

Szörnyek - Nemnagyon vagyok képben a negyedik kiadású DD szörnyekkel, de a gépkutya meg a Warforged - választható faj - nem fér a képbe nálam, de ez ne legyen gond. A kobold, a pók meg minden RPG-ben megjelenő tucatszörny. Jut eszembe kobold, tegnap Matejjal belebotlottunk egy olyan questbe ami az "ölj meg..." típusú küldetésnek indult. Ölj meg 200 koboldot, namondom egy jó sokáig fog tartani. Aztán kiderült hogy nem, mert valami háborúfélébe csöppentünk, és az egész olyan lett mint a Gyűrűk Urában, amikor Frodóék menekülnek az orkok elől é Boromirt lelövik. Na beléptünk, erre kb 30 kobold rohant le minket, mire én megpróbáltam charmolni első ijedtségemben, MAtej pedig kaszált a kétkezes pallossal, de még az első kézmozdulaton se voltam túl már 4 kobold ütött, majd hirtelen eszméletvesztésem után még azt a jelenetet láttam, hogy Matej paladinja hősiesen csatába vezeti a koboldokat akik hűségesen követik őt, de lehet, hogy paladintól nem megszokott módon csak menekült? A lényeg az hogy kb 1 perc alatt mindketten feküdtünk:)

Fegyverek, cuccok, inventory - Szerencsére ez jól el van találva, minden olyan mint a papíron játszott játékban, csak itt látod is. Számít a karakter erejéből fakadó terhelhetősége is, szóval a harmadik harci kalapácsnál és két plate mail-nál már igen csak roskadozik egy elf varázsló.

Összességében - A questek miatt végigtolom a 10 napos trialt, de ha az első benyomásokból kellene döntenem, nem venném meg a játékot, kivéve ha DD fanatikus lennék, azoknak kötelező. De egyszeri játékosoknak szerintem kicsit bonyolult lett mind a questrendszer, mind az interface. Na majd egy hét múlva többet tudok mondani.

Amúgy most a cikk írása alatt, eldöntöttem, lesz még pár ilyen teszt, mégha nem is elsőkézből, de hátha nagyobb rálátást adhatok azoknak akik azon gondolkoznak, hogy kiadjanak e egy zsák pénzt egy MMORPG-re.

8/10

Címkék: teszt dungeons and dragons online mozgókép

A bejegyzés trackback címe:

https://keknoob.blog.hu/api/trackback/id/tr48112806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása