Nos, kicsit lemaradtam a cikkezgetéssel, de hiába, egy s.ggel nem lehet megülni 2 lovat, szóval most bepótolom. Időközben a sokat szapult WHM:O beta is bebábozódott és sokak félelmére, hogy valami csótánybogár fog kikelni, meglepetésre sikerült neki lepkévé fejlődnie, és a tapasztalatok szerint - bár sajnos nekem még nem volt szerencsém kipróbálni - a PvP része ütős lett, bár a grafikáján még lehetne csiholni (hát Istenem, éjjeli lepke no...)
Aztán ittvan a hamarosan megjelenő WoW:WotLK, mindenki nagy lázban ég, maga a Blizzard is mivel az EA beelőzte őket a WHM:O-val és - mint ahogy az előbb írtam - az előzetes számítások szerint mégse lett olyen borzalmasan rossz. Reméljük azért nem kapkodják el az LK-t emiatt.
Nade ami miatt most megint írok az egy más téma de mégis említésre méltó. Most van premier előadáson egy mozifilm, mégpedig a Ben X. Mivel alapvetően lusta ember vagyok (LOL:D) ezért köszönöm a PestiEstnek, hogy beidézhetem ide a film leírását:
Másság, intolerancia, iskolai erőszak, fiatalkori öngyilkosság és mindezek kapcsolata a modern hírközlési és szórakoztatási eszközökkel, a virtualitással - ezeket az égető problémákat ábrázolja az alkotó anélkül, hogy filmje egy percig is szájbarágóssá válna. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy Balthazar valóban meg akarja értetni, el akarja fogadtatni főhősét, Bent a nézővel (ennek során pedig odáig is elmegy, hogy gyakran azt látjuk, amit a fiú, és nem azt, amit a külvilág).
Ben afféle „büdösbogár”, amilyen minden iskolai osztályban van: társai folyamatosan zaklatják, emiatt a fiú saját kis világába menekül. Ezt a világot elsősorban egy netes videojáték táplálja, aminek segítségével Ben (a játékban Ben X) nemcsak megismerkedik egy lánnyal, de ezen keresztül éli mindennapjait is (a különös fiú számára valóban felér egy kalandjátékkal eljutni az iskolába). Ennek filmbeli ábrázolása pedig elég eredeti eszközökkel történik: a rendező a Ben X cselekményének egy részét a virtuális térbe helyezi (a főhős nemcsak játszik a netes játékkal, de ő maga is belekerül), és sztorielemként és az ábrázolás szintjén is kreatívan alkalmazza az olyan eszközöket, mint a mobiltelefon vagy a videokamera. Nic Balthazar alkotása lenyűgözően érdekes mű, nem is egy megdöbbentő fordulattal a végén.
Nos ami a cikkből pontosan nem derül ki, az az, hogy a filmben a CodMasters féle Archlord című mmorpg-t használták, mint filmes elem, azaz néhány játékos irányította karakter került úgy a filmbe, mint machanime. Érdekes megoldás a Product Placement hírdetési formára, de működhet, ugyanis (bár úgy emlékszem régebben én ezt a játékot már próbáltam) én is meglátogattam a játék honlapját.
Az nézőktől eddig 8 pontot kapott, az pestiest.hu pedig 7 ponttal díjazta 10-ből, ami annyira nem rossz eredmény egy kockamozitól:)